SUSUK FILMUKĄ

Ar kada nors pagalvojote, nuo ko gi animacija prasidėjo, kokiais būdais buvo ir yra kuriama, kas yra animacijos Lietuvoje pradininkas, atsisakęs dirbti Volto Disnėjaus studijoje? Sužinosite ne tik įdomių istorijų, bet ir patys susuksite filmuką. Skirta 2-4 klasių mokiniams.

Susuk filmuką


ANIMACIJOS ISTORIJA

Animacija – lot. animatio – gaivinimas, gyvybės įkvėpimas. Tai fenomenali optinės apgaulės sritis savo populiarumu ir patrauklumu turinti gerbėjų visame pasaulyje, nuo mažiausių iki garbingo amžiaus žmonių. Ir sunku patikėti, jog sparčiau animacija pradėjo vystytis tik devintajame dešimtmetyje. O kur gi pradžia ir kokį indėlį animacijos istorijoje turi Lietuvos vardas. Kviečiame smalsiuosius pakeliauti laiku nuo primityvių žmogaus bandymų pavaizduoti judantį kūną, išmėginti optinius žaislus, trumpam tapti scenaristais ir iliustratoriais. Skirta 5-6 klasių mokiniams.

Animacijos istorija


UŽAUGO LIEPA, DEVYNIAŠAKĖ

Gyvybės medis – daugeliui tautų ir religijų būdingas simbolis, atkeliavęs net iš akmens amžiaus. Senovės lietuvių pasaulėžiūroje gyvybės medį simbolizavo ąžuolas, liepa, klevas. Kas tai – visatos modelis? Moralės kodeksas? Kaip keičiasi šio ženklo reikšmė nuo pagonybės iki krikščionybės? Apie ką iš tiesų dainuojama senosiose dainose apie ąžuolą, liepą, jievarą? Atsakymų kviečiame ieškoti edukaciniame užsiėmime „Užaugo liepa devyniašakė“. Atsineškite savo rūbelį, maišelį ar kitą audinio skiautę. Užsiėmime sukursime savo gyvybės medį ir išbandysime senovinę štampavimo techniką! Skirta 2-4 klasių mokiniams.

Štampavimas

 

GYVYBĖS MEDIS

Pažįstame savo kultūros šaknis – žinome, kas esame! Mūsų protėviai baltai paliko daugybę senovės pasaulėvaizdžio ženklų, kuriuos šiandien neretai suvokiame tik kaip etnografinį dekorą. Kaime langinės išraitytos augaliniais ar geometriniais motyvais, tautiniai drabužiai išpuošti įvairiais ratukais, rombukais, gėlėmis, o ko vien verti išpiešti palinkėjimai ant kraičio skrynių… Užsiėmime kviečiame pažvelgti mūsų protėvių akimis į šiuos senuosius ženklus. Mėginsime įsivaizduoti plokščią pasaulį, gimusį iš dvynių, stovintį ant kažkokio gyvūno nugaros, augantį medžio pavidalu. Įkvėpti šių vaizdinių, dalyviai patys sukurs gyvybės medžio piešinį ir atspaus jį štampavimo technika. Skirta 5-6 klasių mokiniams.

Gyvybės medis

 

ALYTAUS LOBIAI

Ar Jotvingis tik parduotuvė? O Dainava tik žurnalo pavadinimas? Su mažaisiais ieškosime atsakymų iš kur šie ir kiti pavadinimai kilę, ką slepia pasakymas: „Dzūkus į puolimą“ ? Patyrinėję istorijos labirintus, išbandysime garbingą viduramžių juvelyro amatą. Jaunieji tyrinėtojai grįš namo kupini pasididžiavimo savo kraštu, o taip pat parsiveš namo savo rankų darbo viduramžiškų lauktuvių. Skirta 2-4 klasių mokiniams.

Edukacija vyks nuo rugsėjo mėnesio.

Segė

 

VIDURAMŽIŲ PASLAPTYS PAPUOŠALUOSE

Kviečiame patyrinėti piečiausio Lietuvos regiono – Dzūkijos, kitaip vadinamos Dainavos, kilmės šaknų. Gal atpažinsite savyje išnykusios karingosios jotvingių genties kraują tekant jūsų gyslomis? Užsiėmimo metu tyrinėsime Alytaus kapinyno archeologinius radinius, aiškinsimės, kokias paslaptis slepia palikti ženklai ant papuošalų. Dalyviai įkvėpti viduramžių mistinės dvasios patys pasigamins senoviniu būdu juvelyrinį dirbinėlį. Kas žino, gal atpažinsite save kaip būsimą juvelyrą! Skirta 5-6 klasių mokiniams.

Edukacija vyks nuo rugsėjo mėnesio.

Auskarai